– Der er jo ingen, der besøger min hjemmeside. Hvorfor er en hjemmeside vigtig at have?
Det er et argument, jeg efterhånden har hørt fra mange. Og der er også noget om det; hvis du ikke bruger din hjemmeside aktivt, så sker der heller ikke rigtigt noget på den front.
Måske er din hjemmeside outdated, og du synes bare, at den ligger og flagrer.
Det er måske også lige netop derfor, at ingen besøger den.
Så er det nemmere at uploade noget på sociale medier – men her ejer du ikke dine egne data. Det gør Facebook, og de kan helt selv styre, hvem der ser det, du lægger på.
Har du en aktuel og opdateret hjemmeside, som tiltrækker de rigtige besøgende, har du lettere ved selv at styre hvem der kommer ind.
Tilmed får du en masse helt unikke indsigter i, hvad dine besøgende især synes godt om.
Læs her mere om, hvorfor din hjemmeside faktisk er vigtig.
Argument 1: Alle starter med en søgning – vær med fra start
Din hjemmeside fungerer som dit digitale butiksvindue. En hjemmeside er ofte det første sted, folk besøger, når de vil vide mere om dig eller om din virksomhed. En aktuel og professionelt designet hjemmeside sender et positivt første indtryk og skaber tillid.
Ved at fodre din hjemmeside med relevant information om dine produkter, tjenester eller budskaber bliver din hjemmeside tilmed også synlig hos søgemaskinerne.
For at arbejde for dette dette kan du arbejde med SEO (søgemaskineoptimering) – på den måde kan du øge din synlighed yderligere og dermed tiltrække endnu flere besøgende ind i din digitale butik.
Argument 2: Få et professionelt og tillidsvækkende image
Mange af dine konkurrenter har allerede hjemmesider. Men det er ikke sikkert, at de tillægger deres hjemmesider samme værdi, som du gør. Ved at have en levende, professionel og godt vedligeholdt hjemmeside kan du skille dig ud og tiltrække flere kunder, medlemmer eller følgere.
En hjemmeside er ikke en statistisk størrelse. Den kan vokse i takt med din udvikling. Du kan tilføje nye funktioner, indhold og tjenester efter behov. Dette gør din hjemmeside til en fleksibel løsning, der kan tilpasses dine skiftende mål og behov.
Argument 3: Giv dine kunder den bedste kundeservice og spar tid
Hvis du sælger varer, produkter eller tjenester, giver din hjemmeside dig mulighed for at udvide din kundebase og øge dine salg. E-handel er en voksende sektor, og en effektiv hjemmeside er afgørende for at lykkes inden for denne branche.
En velfungerende hjemmeside giver dig mulighed for at forbedre din kundeservice. Gennem kontaktformularer og chatfunktioner kan du besvare spørgsmål, løse problemer og yde support på en gavnlig måde for kunderne.
Argument 4: Du kan måle, hvad din målgruppe vil have og justere efter det
Med de rette værktøjer – f.eks. Plausible.io, som jeg selv bruger, kan du indsamle relevant data om besøgendes adfærd på din hjemmeside. Hvad trækker dem ind på din hjemmeside, hvad er mest populært på din hjemmeside, hvor kommer dine besøgende fra, og hvornår kigger de forbi?
Nogle af disse data giver dig en værdifuld indsigt, som kan hjælpe dig med at forstå dine målgruppers præferencer og tilpasse din strategi i overensstemmelse hermed. Og det er dig selv, der har fuld kontrol af disse data.
Dette betyder, at du baseret på data nemt og effektivt kan tilpasse og opdatere din hjemmeside i takt med ændrede behov, trends og målgrupper.
Argument 5: Hjemmesider sover aldrig – de arbejder for dig 24/7
Din hjemmeside er et kraftfuldt værktøj til at opbygge og forstærke dit brand. Du kan dele dine nyheder og historie, værdier og mission på en måde, der vækker tillid og skaber loyalitet.
Og så sover din hjemmeside aldrig. Den giver dig mulighed for at være tilgængelig for en global målgruppe 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Dette åbner op for muligheden for at nå kunder, samarbejdspartnere og følgere – over hele verden, Hvid du ønsker det.
Fik du svar på hvorfor en hjemmeside er vigtig?
Du skal være velkommen til at kontakte mig for en snak omkring hvilke muligheder jeg kan se for din hjemmeside.