SEO
Skab en solid strategi med effektiv søgemaskineoptimering: Få mennesker og maskiner til at finde dig

Det kan jeg hjælpe dig med
- Rådgivning om søgemaskineoptimering
- Keyword research
- Keyword analyse
- Keyword strategi
- Optimering af brugeroplevelse
- Optimering af URL-struktur
- Optimering af site-struktur
- Optimering af sikkerhed
- Responsive hjemmeside
- SoMe strategi
- Tilgængelig hjemmeside
- Teknisk SEO
Når du skal tænke SEO ind
Hvad er SEO?
SEO er en forkortelse for Search Engine Optimization. Eller på dansk: Søgemaskineoptimering.
De fleste mennesker søger efter viden på en søgemaskine – oftest Google – og de vælger oftest de resultater, der ligger på første side. 60% kigger endda kun på de første tre resultater.
Google ændrer tit på hvordan de udvælger hvilke resultater der skal rangere højt. Du kan her læse om deres tilgang til søgninger.
SEO tekster er en del af en helhed
Generelt vil jeg anbefale en holistisk tilgang til SEO. En holistisk tilgang til SEO betyder, at der, udover teksterne, også er en række faktorer, du skal sørge for er i orden:
- Teknik – vigtigt, at sitet loader hurtigt og at URL-strukturen er logisk
- UX / Brugeroplevelse – designet skal være enkelt og tydeligt at navigere i
- Mobile first – de fleste brugere på nettet bruger mobilen, så det belønner søgemaskinerne
- Sociale medier – få andre til at snakke om dig, det styrker din position
- Webtilgængelighed – Googles mission er: Index all the world’s information and make it universally accessible.
- Sikkerhed – vigtigt for troværdigheden af din hjemmeside
Se godt ud i søgemaskiner
En del af SEO-arbejdet er også, at du skal sikre dig, at dine udgivne indlæg og sider ser godt ud på sociale medier og i søgemaskinerne. Det er især vigtigt, i forhold til når du eller andre deler indholdet – for det vil du jo gerne have, for så forbedres dine resultater i søgninger.
SEO er tilbagevendende arbejde
Det kan være fristende at tænke, at tekstarbejde er en engangsopgave. Men sådan er det desværre ikke – heller ikke i forhold til andre driftsområder. Vil du gerne blive ved med at fremstå stærkt i brugernes søgeresultater – så handler det om, at du har en hjemmeside, der er frisk og opdateret.