HYR MIG SOM DIN NÆSTE TEKSTFORFATTER

Tekster, der forfører, fænger og fascinerer

en tekst til

enhver lejlighed

Hjemmeside

Tydelige tekster, der er søgbare og som opfordrer til at læseren foretager noget.

App

Letlæselige tekster særligt tilpasset små skærme.

Webshop

Nyheder, produkt-beskrivelser, tekster, der konverterer.

Nyhedsbrev

Få tekster, som dine subscribers åbner, læser og klikker videre på.

Blog

Tekster, der oplyser, tiltrækker og skaber relationer.

FAQ

Besvarer kundernes spørgsmål og sparer support for en hel masse tid.

Publikation

Foldere, årsberetninger, pjecer, E-bøger.

Breve

Salgsbreve, hilsener, redegørelser.

Annoncer

Tekster til søgemaskine annoncer, display, sociale medier, videoannoncer.

processen

Har du taget beslutningen om at hyre en tekstforfatter?
Så er der ikke lang vej til at få jobbet gjort – her er processen i 4 steps:

vi afklarer mål, målgruppe, tone

Inden vi går i gang, vil jeg altid afklare: Hvad vil du opnå med teksten? Hvem er målgruppen? Hvilken "tone of voice" ønsker du?

vi finder målebåndet

Det er en god ide at aftale, hvad målet med teksterne er, og hvor vi skal måle resultaterne henne - alt efter, hvor teksterne lægges op.

teksterne laves og tilpasses

Når teksterne er lavet, skal hele skal stå skarpt, så vi skal bruge lidt tid på korrekturrunder og finjusteringer.

vi evaluerer effekterne

Efter endt levering sikrer vi, at indholdet kommer til at matche formålet. Vi går ind og tjekker, hvordan det går med resultaterne.

Spørgsmål & svar

En tekstforfatter er en sprogligt og/eller kommunikationsuddannet person, der arbejder professionelt med at skrive tekster til virksomheder og organisationer.

En god tekstforfatter holder sig opdateret inden for sit felt og læser meget.

Både faglige bøger omkring sprog, målgrupper og kommunikation. Det er også en god ting, at vedkommende har en interesse for skønlitterære værker for at samle sproglig inspiration.

En tekstforfatter skriver til målgruppen.

En SEO-tekstforfatter skriver til målgruppen på basis af en grundig SEO-analyse.

kontakter du mig bare og hører, om det er noget, jeg kan løse for dig.

Jeg skriver i et letforståeligt og inkluderende sprog. Jeg vælger som hovedregel at skrive “du” frem for “man” eller “vi”.

Jeg placerer tekstens aktør (fx person) først i en sætning.

Jeg har respekt for fagligheden i teksten. Jeg arbejder på den måde, at jeg bibeholder fagligheden bedst muligt, men skifter ordene ud, således at de bliver mere aktive og inkluderende.

Jeg forklarer kendte begreber før nye begreber og gentager brugen af nøglebegreberne.

Lix-tools er et af mine foretrukne værktøjer.

Det handler om at skrive med korte sætninger og en del punktummer.

Undersøgelser viser, at læserne husker bedst, når læser gennem fysiske og analoge medier. Men samtidig viser flere målinger, at læserne ofte tilgår hjemmesider mm. fra mobilen.

Når devicen er lille, er det ekstra vigtigt, at man er opmærksom på at bruge få, men velvalgte ord. Og ordene skal være aktive og have et formål.

Kort sagt fungerer de korte tekster allerbedst, når man arbejder med tekster til mobile devices. Så det handler om at skrive med korte sætninger og en del punktummer.

Alle kan i princippet skrive en tekst. Men mange af mine kunder føler, at de kan skrive alt muligt og lægge det op, uden at der nødvendigvis kommer til at ske noget. Det er lige netop derfor, at det giver mening at investere i en tekstforfatter. For som tekstforfatter ved vi, hvad vi gør, og hvordan vi måler effekten af vores arbejde. Vi kan analysere processen og optimere, så vi rammer så præcist som muligt.

Mette Bertelsen
Scroll to Top